Skleněná váha a modrý krejčovský metr

Přibrat může být stejně těžké, jako zhubnout, ale jde to

Většina lidí řeší problémy s váhou, nejčastěji se však setkáváme s tím, jak zhubnout. Jsou mezi námi také lidé, a není jich málo, kteří mají opačný problém a potřebují přibrat. I když se to může zdát snadné, vězte, že zdravě přibrat není vůbec jednoduché a vyžaduje to stejnou trpělivost i změnu jídelníčku, jako při hubnutí. Jakmile najdete tu správnou cestu, svého cíle dosáhnete snadněji. A rozhodně nemáme na mysli přejídání se. Jak přibrat na váze?

Hledejte příčinu

Mezi štíhlou postavou a podváhou je rozdíl. Někdo s tím bojují celý život a touží po tom přibrat nějaké to kilo navíc. Důvodem jsou často genetické dispozice a přibírání může být složitější. Někteří lidé přijímají hodně živin, ale ze stravy je jejich organismus nepřijme. U někoho je na vině vysoký bazální metabolizmus nebo také psychosomatické potíže.

Opačný případ tvoří lidé, kteří zhubnou, aniž by se o to snažili. Nejprve je třeba vyloučit nemoc. Podváha může mít různé příčiny, od stresu, nadměrné fyzické zátěže, nedostatečné výživy, až po nemoc střev, hyperfunkci štítné žlázy či jiné poruchy metabolismu. Pokud dojde k náhlému úbytku váhy, je vždy vhodné navštívit odborníka, aby odhalil příčinu.
reklama

Jak přibrat na váze
Jak přibrat na váze? Nabízíme řešení, které funguje.   Chci přibrat

Nepřejídejte se

Kladete-li si otázku, jak rychle přibrat na váze, pak vězte, že přejídáním cesta nevede. Tím, že budete jíst od rána do večera, si způsobíte další zažívací potíže a vaše tělo se bude bránit. Nejde pouze o to nabrat tuk, ale také svalovou hmotu. Stejně, jako u hubnutí, tak i při nabírání kil byste měli postupovat systematicky a tělo na to postupně připravit.

Přibírejte zdravě

Víte, že existuje zdravé přibírání? Jak zdravě přibrat na váze, jde to? Platí zde velmi podobné zásady, jako u hubnutí, ale samozřejmě v odlišných parametrech. Musíte si upravit jídelníček tak, aby došlo k optimálnímu navýšení energetického příjmu. Jak přibrat snadno? Jednoduchým výpočtem. Chcete-li přibrat 0,5 kg týdně, musíte svůj denní příjem energie zvýšit přibližně o 3000 kJ. Občas si můžete také dopřát něco sladkého, ale jen v rozumné míře.

Jak nabrat energii? Není to nic složitého. Obvykle stačí dlouhodobě zvýšit přísun energie tím, že budete konzumovat větší porce jídla, než dosud. Důležité je jíst pravidelně alespoň 5x, nejlépe 6x denně a nepřejídat se. Pokud by vám větší porce nevyhovovaly, jednoduše přidejte jedno jídlo navíc. Součástí přibírání je také pohyb, který je velice důležitý. Úbytek na váze úzce souvisí s úbytkem svalové hmoty. Vaše tělo potřebuje měnit tělesnou hmotu na svaly. Proto si naordinujte pravidelný pohyb, který je zároveň součástí zdravého životního stylu.

Na jaké potraviny se zaměřit?

Jídelníček stačí jen trochu upravit. Soustřeďte se na vyváženost jídelníčku. Zařaďte do něho všechny základní potraviny, které obsahují sacharidy, bílkoviny a tuky. Nesmíte mít hlad, dávejte si mezi jídly kratší pauzy a raději volte menší porce, ale častěji. Nejvíce energie byste měli získat ze snídaně, oběda a večeře. Mezitím si dejte dvě nebo tři svačiny. Dopřejte si častěji maso, tučné ryby, plnotučné mléčné výrobky, ořechy, luštěniny, kvalitní oleje a samozřejmě také ovoce a zeleninu.

Napsat komentář