Archiv štítku: potraviny

Jaká onemocnění jsou spojena s podváhou?

Nízká váha nebo skokový úbytek váhy, obzvláště ve spojení s dalšími příznaky, jsou projevem nemoci. Podváha či úbytek váhy je spíše jejím důsledkem nebo projevem než její příčinou. Pokud máte diagnostikované nějaké chronické onemocnění, pokles váhy může být známkou jeho zhoršení.
Pokračování textu Jaká onemocnění jsou spojena s podváhou?

Maso ve výživě

Člověk je od přírody všežravec, a proto je maso nedílnou složkou vyváženého jídelníčku. Pokud nepatříte mezi vegetariány či vegany, nemusíte hledat alternativy a můžete si ho dopřát téměř každý den. Dobré je však vědět, jaké je pro častou konzumaci ideální a také jak ho vhodně upravit. Kromě samotného masa jsou velmi oblíbené uzeniny a mezi nimi je potřeba vybírat ještě pečlivěji.
Pokračování textu Maso ve výživě

Mléko a mléčné výrobky patří ke zdravému přibírání

Mléčné výroby jsou kvalitním zdrojem bílkovin. Jejich dostatečné množství v jídelníčku je důležité u lidí, kteří chtějí přibrat, zhubnout i udržet svou váhu, jelikož právě bílkoviny pomáhají budovat a zachovat svalovou hmotu. Mléko dále obsahuje vápník, hořčík, železo, jód, vitamín D a další prospěšné látky.
Pokračování textu Mléko a mléčné výrobky patří ke zdravému přibírání

Zelenina – nezapomínejte na ni

Pravidelná konzumace zeleniny je velmi důležitá. Dokáže totiž vyvážit některé nezdravé stravovací návyky. Zeleninu můžete jíst syrovou nebo tepelně upravenou. Když ji vybíráte, preferujte sezónní, která tělu svědčí nejvíce. I u zeleniny je samozřejmě důležitá pestrost, její druhy proto střídejte.
Pokračování textu Zelenina – nezapomínejte na ni

Pokud chcete přibrat, dopřejte si ovoce

Ovoce patří do zdravého jídelníčku, jelikož obsahuje vitamíny, minerály, stopové prvky a další cenné látky. Je také zdrojem jednoduchých sacharidů a rychle tedy tělu dodá chybějící energii. Díky vyššímu obsahu vlákniny zasytí a má příznivé účinky na trávicí soustavu.
Pokračování textu Pokud chcete přibrat, dopřejte si ovoce

Chalva – zdravá pochoutka, která dodá energii

Také rádi mlsáte a pak si to vyčítáte? Existují pochoutky, které našemu zdraví nijak neuškodí, ba naopak a dodají vám potřebnou energii. Všichni moc dobře známe oblíbený turecký med. O něco méně známá je u nás chalva. Jde o delikatesu podobnou tureckému medu. Je velice výživná, protože obsahuje sacharidy, rostlinné tuky i bílkoviny. Tedy přesně to, co naše tělo potřebuje pro nabírání váhy. A navíc chutná nejen dospělým, ale také dětem.
Pokračování textu Chalva – zdravá pochoutka, která dodá energii

Luštěniny, kvalitní zdroj sacharidů a bílkovin

S luštěninami se na talíři nejčastěji setkáte ve formě příloh. Běžně se přidávají také do polévek nebo do salátů. Jedí se jako uvařené nebo i syrové a naklíčené. Velké oblibě se těší především mezi vegany a vegetariány, kteří je často konzumují jako hlavní chod. V porovnání s obilovinami luštěniny obsahují nejen samotné sacharidy, ale jsou v nich ve větším množství zastoupeny také kvalitní rostlinné bílkoviny. Jestliže chcete zdravě přibrat, luštěniny vám určitě doporučujeme zařadit do jídelníčku.
Pokračování textu Luštěniny, kvalitní zdroj sacharidů a bílkovin

Obiloviny – výborný zdroj energie

Obiloviny, označované též jako cereálie, jsou základní složkou lidské potravy již po staletí. Ačkoliv některé moderní výživové směry doporučují obiloviny ve stravě omezit, stále představují základ výživové pyramidy. Naše tělo je vnímá jako komplexní zdroj sacharidů a čerpá z nich většinu energie.
Pokračování textu Obiloviny – výborný zdroj energie

Semínka – zdravé zobání pro přibírání

Semínka přestavují zajímavou alternativu k ořechům. Pokud už vás oříšky omrzely nebo jenom hledáte jiný zdroj kvalitních nenasycených mastných kyselin, tak můžete začít zobat. Semena jsou bohatá na vlákninu, vitamíny a minerály. Dají se jíst nejen syrová, ale i tepelně upravená. Běžně se využívají také k výrobě rostlinných olejů.
Pokračování textu Semínka – zdravé zobání pro přibírání

Ořechy – výborní pomocníci pro přibírání

Ořechy by měly být součástí každého zdravého a vyváženého jídelníčku. Můžete si je dopřát každodenně, jelikož obsahují kvalitní nenasycené mastné kyseliny, které například snižují hodnotu škodlivého LDL cholesterolu, působí příznivě na srdce a cévy. Nachází se v nich také některé vitamíny, minerály a vláknina.
Pokračování textu Ořechy – výborní pomocníci pro přibírání