Čas naplánovat cestu za přibíráním

Jak naplánovat úspěšnou cestu za přibráním?

Ptáte se, jaké věci vám cestu za přibráním ulehčí? Dobře zpracovaný plán mezi ně rozhodně patří. Vytvořte si jej sami podle sebe! Ujasníte si několik důležitých věcí, které vás poženou kupředu a pomohou vám překonat nejednu krizi na cestě k úspěšnému přibírání.

1. Stanovte si cíl

Stanovte si cíl, kterého chcete dosáhnout. Ten nemusí být vyjádřený pouze váhou, ale například i oblečením oblíbeného kousku z vašeho šatníku. Pokud však chcete své snažení vztahovat k údaji na váze, zvolte si reálný cíl. Přihlédněte ke své „historii“. Pokud jste vždy vážili 55 kg, dávat si za cíl 70 kg reálné není. Raději méně než více. Pro začátek směřujte ke zvýšení hmotnosti o 5–10 % vaší současné váhy.

Zdravé přibírání není ale jen o hodnotě na váze. V průběhu svého snažení si proto naplánujte i převážení na tzv. diagnostické váze, která umí rozpoznat složení vašeho těla. Při nárůstu váhy je důležité sledovat poměr tukové a svalové tkáně.

2. Bez správné motivace to nepůjde

Ujasněte si, co je pro vás tím největším hnacím motorem ke splnění vytyčeného cíle. Je to vaše zdraví a snaha o vyřešení zdravotních potíží? Váš vzhled a to, jak vidíte sebe sama? Zkrátka vaše nespokojenost? Toto jsou důvody, které jsou velmi dobrou motivací k tomu, abyste svého cíle dosáhli. Budete ji potřebovat – čeká vás totiž náročná změna způsobu vašeho života, přístupu ke stravování i trávení volného času.

3. Vymezte čas, který přibírání věnujete

Vytyčte si horizont, ve kterém chcete svého cíle dosáhnout. Na výsledky přibírání nespěchejte. Při plánování počítejte maximálně s nárůstem 1–2 kg za měsíc.

Popřemýšlejte i o čase, který přibírání můžete věnovat. Stanovte si malý denní a týdenní, popřípadě i měsíční harmonogram. Zahrňte do něj jak čas na nákup, přípravu i konzumaci jídla, tak čas na pohybové aktivity. Naplánujte si, kolik času denně, týdně nebo měsíčně jaké aktivitě věnujete. Pokud chcete mít časový harmonogram opravdu vypracovaný, neomezujte ho pouze na záležitosti svého přibírání, ale počítejte v něm s aktivitami vašeho partnera nebo rodiny. Pokud totiž budete vědět, že se naplánované aktivity dají zvládnout i v kontextu běžné denní rutiny, budete ve svém snažení úspěšnější.

4. Odměňte se 🙂

Určete si, jaká bude vaše odměna po splnění stanoveného cíle. Udělejte to předem. Výsledná odměna by pro vás měla být opravdu odměnou. Pokud si jako odměnu stanovíte dovolenou na chatě, kam byste stejně, jako každý rok, jeli, nebude to odměna ve správném slova smyslu. Odměnou by mělo být něco nového, něco, co jste nikdy neměli možnost vyzkoušet, nebo jste se k tomu nedostali. Nemusí jít o žádné megalomanské plány nebo drahé dovolené. Vhodná odměna může být o novém zážitku, zkušenosti, o nabití nových vědomostí, či o radosti z něčeho, po čem toužíte. Odměňujte se i v průběhu přibírání. Stanovte si drobné odměny v průběhu přibírání. Ty vás mohou k vytoužené odměně postupně přibližovat a udržovat tak vaší motivaci, a tím pádem i pevnější vůli. O tom, kdy malé odměny budou přicházet, si rozhodněte sami. Ale opět platí, že vždy předem.

5. Vytvořte si plán

Poznamenejte si vše na papír. Vytvořte si váš osobní plán přibírání. Kromě výše uvedených bodů – cíle, vaší motivace, časového harmonogramu a motivace přibírání – popřemýšlejte i nad překážkami, které se na vaší cestě mohou vyskytnout. Dejte je však vždy do kontextu s pozitivy, která vám přibrání přinese. Tento plán vám pomůže neustále si připomínat, proč veškeré potřebné jednotlivosti na cestě za přibíráním děláte. To se bude rozhodně hodit 🙂

Vytvořte si plán na přibírání

Výsledná podoba plánu závisí pouze na vaší kreativitě! Pošlete nám váš plán přibírání, podělte se s ostatními a buďte jim inspirací a podporou v cestě za přibíráním!

 

Autorka článku: Mgr. Veronika Pavlová
nutriční terapeutka, laktační poradkyně
web: www.zdravijehobby.eu

Napsat komentář